01/01/2004

GTEL se associa ao WWRF - World Wirelesss Research Forum

Em 2004 o GTEL passa a fazer parte do seleto grupo de empresas e universidades que suportam o World Wireless Research Forum (http://www.wireless-world-research.org). O GTEL é a primeira organização brasileira a participar do WWRF e objetiva contribuir tecnicamente e compartilhar das visões de seus membros na promoção de um mundo sem fio.
Sobre o WWRF (em inglês):
WWRF is a global organisation, which was founded in August 2001. Members of the Forum are: manufacturers, network operators/service providers, R&D centres and universities. Objectives of WWRF include contribute to the vision of the Wireless World, generate, identify, and promote research areas and technical and society trends for mobile and wireless systems towards a Wireless World, identify and assess the potential of new technologies and trends for the Wireless World. WWRF provides a global platform for discussion of results, exchange of views to initiate global cooperation towards systems beyond 3G. Members of WWRF include Ericsson, Siemens, Nortel, Nokia, Vodafone, Motorola, KTH, NEC, IBM, Lucent, Alcatel, AT&T, Sony, King's College, Qualcomm, DoCoMo, Intel, among other important organizations.